Sådan kommer du i gang med madservice

Læs hvordan du bliver tilmeldt til madservice, og hvordan du laver din første bestilling.

Du skal kontakte kommunens visitationsenhed på tlf. 89 15 25 90, hvis du ønsker at blive tilmeldt til madservice. Visitationsenheden kan kontaktes alle hverdage mellem kl. 08.00 og 12.00.

Du kan blive tilmeldt til madservice, hvis du af fysiske eller psykiske årsager ikke selv kan tilberede en varm hovedret. Derudover kan du også være berettiget til madservice, hvis:

  • det kniber med at spise varieret
  • madlavning er en stor byrde, og du mister kræfter til andre gøremål
  • udbragt mad kan forebygge underernæring og livsstilssygdomme, f.eks. diabetes
  • den udbragte mad kan være et supplement til enkelte retter, du selv kan tilberede.

Har du behov for hjælp i forbindelse med anretning eller spisning af måltidet, aftales dette med visitationsenheden.

Når visitationsenheden vurderer dit behov for madservice, bliver der kigget på din families samlede situation, f.eks. om du har voksne børn eller en rask ægtefælle, der kan lave varm mad til dig.

Opstartsmøde

Som ny kunde bliver du kontaktet af en medarbejder fra Madservice Kronjylland for at aftale et opstartsmøde. Der går højst et par arbejdsdage, fra vi har fået besked fra visitationsenheden, til vi ringer til dig.

Ved opstartsmødet får du besøg i dit hjem af en medarbejder fra Madservice Kronjylland. Medarbejderen giver dig praktisk information om mad, levering og bestilling, og du har mulighed for at stille spørgsmål. Opstartsmødet varer 10-30 minutter, alt efter hvor mange spørgsmål du har.

Medarbejderen har også mad med til dig, så du har det antal retter, du skal bruge, før du modtager din første bestilling. Hvis du har brug for at låne en mikroovn, så har medarbejderen også sådan en med til dig. Det er gratis at låne en mikroovn, og medarbejderen kan vise dig, hvordan mikroovnen skal betjenes.